Uyarıldıktan sonra reklam engelleyici kullanmaya devam eden kullanıcıların video oynatmaları kısıtlanıyor.
Bu, YouTube'un reklam engelleyicileri engellemeyi ilk denemesi değil. Mayıs 2022'de şirket, reklam engelleyici kullanan kullanıcıların tüm videolara erişimini engelledi.
YouTube, faaliyetlerini desteklemek için reklam gelirine güvenir. Kullanıcılar, reklamları engelleyerek esasen YouTube'dan çalıyorlar.
Şirket, daha fazla kullanıcıyı reklam engelleyicilerini devre dışı bırakmaya teşvik edip etmeyeceğini görmek için bu yeni politikayı test ettiğini söylüyor.
İşte bazı ek ayrıntılar:
Deney sınırlı sayıda ülkede yürütülüyor, ancak YouTube hangi ülkelerin katıldığını açıklamadı.
Kısıtlamaya tabi olan kullanıcılar, "Bir reklam engelleyici kullanıyor olabilirsiniz. YouTube izin verilenler listesine eklenmedikçe veya reklam engelleyici devre dışı bırakılmadıkça video oynatma engellenecektir."
Mesaj ayrıca, reklamların "YouTube'un dünya çapındaki milyarlarca kullanıcı için ücretsiz kalmasına izin verdiğini" ve reklamsız kalmak için YouTube Premium aboneliğinin gerekli olduğunu belirtiyor.
Bir kullanıcı uyarıldıktan sonra reklam engelleyici kullanmaya devam ederse, video oynatması saatte üç video ile sınırlandırılacaktır.
Üç video oynatıldıktan sonra, kullanıcıdan reklam engelleyicisini devre dışı bırakması veya YouTube'u beyaz listeye alması istenecektir. Bunlardan herhangi birini yapmazlarsa, daha fazla video izleyemezler.
YouTube, denemenin ne kadar süreceğini veya gelecekte daha fazla kullanıcıya sunulup sunulmayacağını söylemedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder